Regulamin rezerwacji i płatności
Regulamin rezerwacji i płatności za Telefoniczne Porady Medyczne oraz wizyty stacjonarne.
1. Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin (dalej jako „Regulamin”) określa zakres i warunki świadczenia usług przez I.I.V. Clinic – IV Clinic Sp. z o.o., adres: ul. Pańska 96 lok. 203, 00-837 Warszawa, NIP: 5272994566, KRS: 0000960955, będąca podmiotem leczniczym na rzecz osób fizycznych w swoich placówkach oraz w ramach Telefonicznych Porad Medycznych.
- Definicje użyte w Regulaminie oznaczają:
- Regulamin – oznacza niniejszy Regulamin.
- I.V. Clinic – IV Clinic Sp. z o.o., adres: ul. Pańska 96 lok. 203, 00-837 Warszawa, NIP: 5272994566, KRS: 0000960955, będąca podmiotem leczniczym.
- Pacjent – osoba fizyczna korzystająca ze świadczeń zdrowotnych udzielanych przez I.I.V. Clinic.
- Wizyta stacjonarna – wizyta odbywająca się w jednej z placówek I.I.V. Clinic.
- Gabinet – jednostka organizacyjna należąca do I.I.V. Clinic, w której Pacjent ma możliwość wykonania zamówionej wcześniej usługi.
- Nowy Pacjent – osoba rejestrowana w placówce po raz pierwszy.
- TPM – Telefoniczna Porada Medyczna – porada medyczna udzielana Pacjentowi w formie rozmowy telefonicznej, w terminie umówionym przez Pacjenta przez wcześniejszy kontakt z Placówką I.I.V. Clinic
- I.V. Clinic udostępnia niniejszy Regulamin w formacie PDF umożliwiającym jego zapisanie na trwałym nośniku, na urządzeniu, przez osoby korzystające z usług.
- Udostępniona Użytkownikowi możliwość elektronicznego zakupu świadczenia zdrowotnego przez uiszczenie za nie opłaty za pośrednictwem systemu płatności on-line stanowi usługę świadczoną drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.).
- Aktualna lista stacjonarnych placówek świadczących konsultacje medyczne wraz z ich adresami oraz danymi kontaktowymi dostępna jest na stronie internetowej https://ivclinic.pl/kontakt/.
- Wizyty lekarskie, konsultacje w ramach TPM są prowadzone przez lekarzy I.I.V. Clinic.
- Korzystanie z rezerwacji wizyt oraz z TPM może odbywać się wyłącznie na zasadach określonych w treści niniejszego Regulaminu.
- Rezerwacja i/lub zakup TPM oraz akceptacja niniejszego Regulaminu, jest równoznaczna z zawarciem umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną i/lub stacjonarną przez Usługodawcę bez konieczności sporządzenia odrębnych umów.
- W celu należytego świadczenia usług, w tym zapewnienia kontaktu z Pacjentem, Usługodawca będzie przesyłał na podany przez Pacjenta adres poczty elektronicznej i/lub numer telefonu krótkie wiadomości o charakterze technicznym dotyczące dokonanych rezerwacji i/lub zakupu Wizyty i/lub TPM. W celu uniknięcia wątpliwości, komunikaty, o których mowa w zdaniu poprzednim nie stanowią informacji handlowej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
3. Rezerwacja i Zakup TPM, wizyty stacjonarnej
- Pacjent ma możliwość dokonania rezerwacji lub zakupu wizyty lub TPM zgodnie z cennikiem umieszczonym na stronie ivclinic.pl lub https://www.znanylekarz.pl/placowki/i-v-clinic lub w Placówkach.
- Ceny za Wizyty podawane są w złotych polskich i są cenami brutto tzn. zawierają podatek VAT.
- O chęci wystawienia faktury Pacjent zobowiązany jest poinformować Usługodawcę przed realizacją TPM lub wizyty stacjonarnej poprzez przesłanie na adres mailowy kontakt@ivclinic.pl danych, na które faktura ma zostać wystawiona po realizacji TPM, wizyty stacjonarnej.
- Pacjent dokonując rezerwacji wizyty, TPM – pod numerem telefonu 570 550 033, poprzez wysłanie email, proszony jest o podanie imienia i nazwiska, numeru PESEL, adresu (nazwa miejscowości, ulica, numer domu, kod pocztowy, numer lokalu) oraz numeru telefonu oraz email. Podanie tych danych ma charakter dobrowolny, ale jest niezbędne do dokonania rezerwacji lub zakupu Wizyty, TPM lub kontynuacji leczenia w ramach teleporady.
- Na podany adres email zostaje wysłane potwierdzenie terminu – godzina, dzień, Placówka, lekarz (jeśli dotyczy) oraz dane do płatności usługę. Jeśli płatność za usługę jest wymagana – rezerwacja zostanie potwierdzona po otrzymaniu płatności za usługę.
- Płatność za wizytę z góry jest wymagana za wszystkie wizyty dla nowych Pacjentów oraz za TPM, kontynuację leczenia w ramach teleporady, wizyty domowe niezależnie od typu Pacjenta. W przypadku Pacjentów i wizyt stacjonarnych – płatność za usługę ustalana jest każdorazowo z Pracownikiem recepcji i może nastąpić w Placówce medycznej.
- Operatorem płatności jest Spółka PayPro S.A., ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, operator serwisu przelewy24.pl, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, numer NIP 7792369887.
- W przypadku dokonywania zakupu Wizyty telefonicznie lub za pomocą email, Usługodawca przesyła na wskazany przez Pacjenta w trakcie zakupu adres e-mail lub numer telefonu link do dokonania płatności za zakupioną Wizytę. Płatność dokonywana jest przez Pacjenta za pośrednictwem serwisu płatności Przelewy24 lub – w razie braku możliwości płatności za pośrednictwem serwisu płatności Przelewy24 np. z powodu awarii – za pośrednictwem przelewu bankowego na rachunek bankowy Usługodawcy w terminie wskazanym przez Usługodawcę wraz z przesłanym linkiem do dokonania płatności. W przypadku braku płatności w wyznaczonym terminie Wizyta zostanie anulowana.
- Wysokość opłaty oraz sposób płatności za TPM lub za wizyty jest przesyłana do Pacjenta w formie mailowej.
- Opłatę należy wnieść maksymalnie 48h przed wizytą lub TPM. W przypadku rezerwacji wizyty z krótszym wyprzedzeniem, stosuje się indywidualne ustalenia z Pacjentem.
3. Zasady TPM
- TPM udzielają̨ lekarze różnych specjalizacji.
- TPM udzielane są w formie telefonicznej, lekarz kontaktuje się z Pacjentem na podany przez Pacjenta numer telefonu. Rozmowy w ramach TPM nie są nagrywane.
Podczas korzystania z TPM, lekarz identyfikuje Pacjenta na podstawie otrzymanych od pacjenta danych: numeru PESEL pacjenta.
- W ramach TPM lekarz może:
- udzielić́ porady medycznej i w uzasadnionych przypadkach wystawić́ e-Receptę̨. W przypadku wystawiania e-Recept na leki, lekarz wystawi e-receptę z odpłatnością̨ 100%.
- zinterpretować́ wyniki badań dostępnych w elektronicznej dokumentacji medycznej I.I.V. Clinic lub w wynikach, które zostały przysłane w formie elektronicznej przez Pacjenta
- udzielić́ informacji na temat przyjmowanych leków
- w uzasadnionych medycznie przypadkach wystawić́ skierowania na badania i dalsze Zlecone badania i konsultacje mogą̨ zostać́ zrealizowane w innych placówkach medycznych w odpłatności 100%.
- W ramach TPM, lekarz nie ma możliwości:
- wystawienia skierowania bez wskazań́ medycznych,
- wystawienia skierowania na badania z użyciem promieni rentgenowskich,
- wystawienia zwolnienia z pracy lub innego zaświadczenia lekarskiego.
- Jeśli stan zdrowia Pacjenta lub zgłaszany problem tego wymaga, w trakcie TPM, lekarz, położna lub pielęgniarka mają prawo zdecydować́ o konieczności odbycia przez Pacjenta wizyty stacjonarnej, wezwania pogotowia lub uzyskania innej pomocy medycznej.
- Czas trwania TPM to maksymalnie 20 minut. Po upływie określonego czasu lekarz, pielęgniarka lub położna mogą̨ poprosić́ Pacjenta o rozłączenie połączenia.
- Korzystanie z TPM przez Pacjenta jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na to, by informacje i wypowiedzi przez niego udzielone w ramach TPM z lekarzem, pielęgniarką lub położną zostały umieszczone w jego dokumentacji medycznej.
- W ramach Telefonicznych Porad Medycznych pacjent może wysłać́ do lekarza, pielęgniarki lub położnej zdjęcie lub plik obrazujący problem zdrowotny. Przesłane zdjęcia lub dokumenty w trakcie trwania TPM nie pozostają̨ w dokumentacji medycznej pacjenta.
- Skierowania wystawione w formie elektronicznej wysłane zostaną na podany przez Pacjenta adres elektronicznej skrzynki pocztowej.
3. Odwołanie lub zmiana terminu Wizyty lub E-wizyty
- Pacjent – od dnia zakupu TPM lub wizyty stacjonarnej – ma prawo odwołania zakupionej TPM lub wizyty stacjonarnej (odstąpienia od umowy) najpóźniej na 48 godzin przed terminem jej wykonania – telefonicznie pod numerem telefonu 570 550 033 od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00-18:00 oraz w sobotę w godzinach 8:00-15:00 poprzez podanie identyfikatora Pacjenta (numeru PESEL) oraz imienia i nazwiska Lekarza lub Specjalisty oraz daty i godziny odwoływanej wizyty – w takim przypadku umowę uważa się za niezawartą. Podanie tych danych ma charakter dobrowolny, ale jest niezbędne do odwołania TPM lub wizyty stacjonarnej.
- W przypadku odwołania przez Pacjenta TPM lub wizyty stacjonarnej w czasie krótszym niż 48 godzin przed jej rozpoczęciem kwota uiszczona wcześniej za świadczenie nie będzie zwracana. Brak zwrotu środków spowodowany jest koniecznością poniesienia przez Klinikę kosztów należytego przygotowania wizyty Pacjenta oraz kosztów związanych z personelem medycznym i niezbędną infrastruktur gabinetów.
- W przypadku niepojawienia się Pacjenta TPM lub wizycie stacjonarnej w zarezerwowanym czasie i nieodwołania tej wizyty – uiszczona wcześniej płatność nie będzie zwracana.
4. Reklamacje
- Usługodawca ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. W przypadku świadczenia usług w sposób niezgodny z niniejszym Regulaminem bądź przepisami powszechnie obowiązującego prawa polskiego, niewykonania lub nienależytego wykonania usługi – Pacjentowi przysługuje prawo do złożenia reklamacji.
- Reklamacja powinna być złożona pisemnie na adres: kontakt@ivclinic.pl
- Prawidłowo złożona reklamacja powinna zawierać dane osobowe Pacjenta umożliwiające jego identyfikację oraz zapewnienie kontaktu, w tym adres e-mail, oraz opis przyczyny reklamacji wraz z zakresem żądań. Podanie danych osobowych w celu zgłoszenia reklamacji jest niezbędne w celu właściwego przeprowadzenia procesu obsługi reklamacji.
- Usługodawca rozpatrzy reklamację w terminie maksymalnie 14 dni od daty jej otrzymania.
- Pacjent zostanie poinformowany o sposobie rozpoznania reklamacji w formie pisemnej przesłanej na wskazany przez Pacjenta w reklamacji adres e-mail.
5. Dane osobowe
INFORMACJA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH W MYŚL OGÓLNEGO ROZPORZĄDZENIA O OCHRONIE DANYCH OSOBOWYCH TZW. RODO
W związku z realizacją wymogów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej: Rozporządzenie) I.I.V. Clinic informuje o zasadach przetwarzania danych osobowych:
- Administrator. Administratorem Państwa danych osobowych jest I.V. Clinic Sp. z o.o., adres: ul. Pańska 96 lok. 203, 00-837 Warszawa, NIP: 5272994566, KRS: 0000960955, zwany dalej „Administratorem”.
- Kategorie danych osobowych. Administrator przetwarza następujące kategorie danych: dane identyfikacyjne, dane adresowe dane kontaktowe, dane o stanie zdrowia oraz dane genetyczne i biometryczne.
- Cele oraz podstawa prawna przetwarzania danych osobowych. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych przez Administratora, oprócz uzyskanych zgód, jest art. 9 ust. 2 lit h Rozporządzenia tj. „przetwarzanie jest niezbędne do celów profilaktyki zdrowotnej lub medycyny pracy, do oceny zdolności pracownika do pracy, diagnozy medycznej, zapewnienia opieki zdrowotnej lub zabezpieczenia społecznego, leczenia lub zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej lub zabezpieczenia społecznego na podstawie prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego […]” oraz art. 6 ust. 1 lit. f Rozporządzenia tj. prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora. Cele realizowane przez Administratora w związku z powyższym to: 1. Rejestracja pacjentów; 2. Świadczenie usług medycznych; 3. Rozliczanie świadczonych usług; 4. Udostępnianie danych medycznych; 5. Archiwizacja danych; 6. Marketing oferowanych przez siebie usług; 7. Statystyczne; 8. Badania naukowe.
- Informacja o odbiorcach danych osobowych. Dane są przeznaczone dla Administratora oraz mogą być przekazane następującym odbiorcom: o podmiotom i organom, którym Administrator jest zobowiązany lub upoważniony udostępnić dane osobowe na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym podmiotom lub organom uprawnionym do otrzymania od Administratora danych osobowych lub uprawnionych do żądania dostępu do danych osobowych na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa; o podmiotom uczestniczącym w procesach niezbędnych do świadczenia przez Administratora usług medycznych; o podmiotom przetwarzającym dane osobowe osoby, której dane dotyczą w imieniu Administratora na podstawie zawartej z firmą umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych;
- Zautomatyzowane podejmowanie decyzji, w tym profilowanie. Profilowanie należy rozumieć jako dowolną formę zautomatyzowanego przetwarzania danych osobowych, które polega na wykorzystaniu danych osobowych do oceny niektórych cech osoby fizycznej, w szczególności do analizy lub prognozy aspektów dotyczących pracy tej osoby fizycznej, jej sytuacji ekonomicznej, zdrowia, osobistych preferencji, zainteresowań, wiarygodności, zachowania, lokalizacji lub przemieszczania się. W zakresie prawnie uzasadnionego interesu Administratora oraz udzielonych przez Pacjenta zgód dane osobowe osoby, której dane dotyczą mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, co może się wiązać ze zautomatyzowanym podjęciem decyzji, w tym profilowaniem. Tego rodzaju sytuacja występuje w momencie realizacji celu marketingowego i promocji działalności prowadzonej przez Administratora. Pani/Pana dane osobowe mogą być wówczas wykorzystane do profilowania w celu skierowania do Pani/Pana spersonalizowanej oferty.
- Prawa osoby, której dane dotyczą Pacjentowi przysługuje prawo dostępu do jego danych osobowych w tym uzyskania ich kopii, prawo żądania ich sprostowania, usunięcia (prawo do bycia zapomnianym), ograniczenia przetwarzania na warunkach wynikających z Rozporządzenia, przenoszenia danych, zgłoszenia sprzeciwu wobec dalszego przetwarzania danych, prawo do niepodlegania w pełni zautomatyzowanym operacjom przetwarzania danych. W zakresie w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych Pacjenta jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu Administratora, Pacjentowi przysługuje prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jego danych osobowych. W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych Pacjenta jest zgoda, Pacjent ma prawo wycofania zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. W zakresie, w jakim dane osobowe Pacjenta są przetwarzane w celu zawarcia i wykonania umowy lub przetwarzane na podstawie zgody – Pacjentowi przysługuje prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. prawo do otrzymania od Administratora danych osobowych Pacjenta, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego (Pacjent może przesłać te dane innemu Administratorowi) oraz prawo żądania bezpośredniego przeniesienia danych Pacjenta przez Klinikę innemu Administratorowi o ile jest to technicznie możliwe. W zakresie w jakim dane osobowe Pacjenta są przetwarzane w celu promocji i marketingu działalności prowadzonej przez Administratora – Pacjentowi przysługuje prawo do wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania danych Pacjenta na potrzeby promocji i marketingu działalności prowadzonej przez Administratora, w tym profilowania, w zakresie w jakim przetwarzanie jest związane z promocją i marketingiem działalności prowadzonej przez klinikę. Pacjentowi przysługuje również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie Rozporządzenia tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w sytuacji, gdy istnieje podejrzenie, że przetwarzanie danych osobowych Pacjenta narusza przepisy o ochronie danych osobowych.
- Źródło pochodzenia danych. Dane Pacjenta mogą pochodzić od mocodawcy (w przypadku udzielonego pełnomocnictwa), źródeł powszechnie dostępnych (np. baz i rejestrów: REGON, Centralnej Ewidencji Działalności Gospodarczej (CEIDG), Krajowego Rejestru Sądowego) oraz od innego Administratora, który przekazał je Usługodawcy zgodnie z prawem do przenoszenia danych. W pozostałych przypadkach dane są zbierane od osoby, której dane dotyczą.
- Przekazanie danych osobowych do państwa trzeciego Administrator w przypadkach uzasadnionych i koniecznych, w celu prawidłowego świadczenia usługi opieki zdrowotnej oraz wykonania umowy (np. realizacji dyspozycji Pacjenta związanych z umową), a także w przypadkach, gdy transfer danych osobowych jest konieczny, przekaże dane osobowe Pacjenta do organizacji międzynarodowych lub udostępni dane osobowe Pacjenta podmiotom mającym siedzibę poza Europejskim Obszarem Gospodarczym (EOG).
- Obowiązek podania danych osobowych Podanie przez Pacjenta danych osobowych jest dobrowolne, jednakże jest warunkiem możliwości świadczenia usług medycznych oraz zawarcia i realizacji umowy oraz ustawowo określonych uprawnień i obowiązków Administratora związanych z prowadzoną przez niego działalnością. W przypadku niepodania danych osobowych Administrator zmuszony jest odmówić realizacji świadczenia usług medycznych oraz zawarcia umowy. W zakresie w jakim dane osobowe są zbierane na podstawie zgody Pacjenta, podanie danych osobowych jest dobrowolne.
6 Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa polskiego.
- Niniejszy Regulamin dostępny jest pod adresem elektronicznym www.ivclinic.pl oraz w gabinetach I.I.V. Clinic.
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień Regulaminu w przypadku, gdy konieczność wprowadzenia zmian wynika bezpośrednio ze zmiany przepisów prawa lub w celu ulepszenia jakości świadczonych usług
- Jeżeli którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu zostałoby uznane za nieważne, niezgodne z przepisami prawa lub niewykonalne zostanie ono wyłączone z postanowień niniejszego Regulaminu, które to w dalszym ciągu będą obowiązywać w najszerszym, dopuszczalnym przez prawo zakresie.
- Wszelkie spory wynikające z realizacji postanowień niniejszego Regulaminu oraz świadczonych usług medycznych Strony będą starały się w pierwszej kolejności rozstrzygać w drodze negocjacji, a w razie ich bezskuteczności spory podlegać będą rozstrzygnięciu przez sąd powszechny właściwy według przepisów ustawy z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego.
- Pacjent będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów, w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o polubowne rozwiązanie sporu przy udziale Rzecznika Praw Pacjenta (https://www.gov.pl/web/rpp/kontakt). Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
- Pacjent będący Konsumentem może również złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.show&lng=P.